- Anonyymi
Näin on persulapset ahdistuu ja muuttuu häiriköiksi jos luokassa on yksikin erilainen lapsi ! Kaikilla oppilailla tulee olla myös samanlainen kouluasu !!
Kaikki erilaisuus synnyttää voimakasta ahdistusta ja vihaa !03 - Anonyymi
Suomi24 viihde???? Mitä viihdettä on inkluusiossa? Eikö tuollaiset avaukset pitäisi kirjoittaa nimettömänä?
01 - Anonyymi
Ei toimi ei, opettaja keskittyy häirikön hillitsemiseen ja muu luokka on odottaa/tekee itsenäistä puuhaa. Koskaan ennen ei ole häiriköllä ollut näin paljon huomiota ja valtaa, ja siitäkös se pitää. Show käyntiin ja opettajat helisee, Ei ihme että oppimistulokset jyrkässä laskussa.
00 - Anonyymi
Inkluusio on Suomessa jotenkin ymmärretty kummallisesti. Olisi kiinnostavaa tietää, ketkä ovat Suomessa ajaneet läpi nykyisenkaltaisen tulkinnan inkluusiosta ja millä perusteilla he ovat nykyisenlaiseen inkluusioon päässeet.
Kansainvälisesti, ja sitä kautta myös Suomeen, raamit inkluusion periaatteelle tulee Salamancan sopimuksesta, jossa todetaan, että
"niillä, joilla on erityisiä koulutustarpeita, on oltava mahdollisuus käydä
tavallisia kouluja, joissa heidät tulisi huomioida lapsikeskeisen pedagogiikan avulla, joka kykenee vastaamaan näihin tarpeisiin"
Ts. entisajan erityiskoulut eivät sovi inkluusion periaatteeseen mutta vanhan ajan "tarkkailuluokat" sopivat yhteen inkluusioperiaatteen kanssa.
Inkluusio ei vaadi erityistarpeisten oppilaiden sijoittamista samaan luokkaan ei erityistarpeisten kanssa mutta edellyttää kuitenkin heidän sijoittamistaan samoihin kouluihin.
Inkluusio on Suomessa ihan itse kotikutoisesti kudottu ongelma. Erityisluokka lähikoulussa sopii yhteen inkluusion kanssa.
Oikeastaan erityistarpeisten lasten sijoittaminen väkisin tavallisiin luokkiin on vastoin Salamancan sopimusta, koska pedagogiikka on silloin heidän oppimistaan vastaan eikä sitä tukemassa.07 - Anonyymi
Ja kertauksena vielä:
Inkluusio ei edellytä erityistarpeisten lasten sijoittamista lähikoulun tavallisiin luokkiin mutta edellyttää heidän sijoittamistaan lähikouluun.00 - Anonyymi
Säästösyistä keksitty, kuten aina, lapsita on hyvä säästää, heitlä leikataan aina ensimmäisenä. Koulussa työssä olevana näen sen miten lapset kärsii, opet, vanhemmat ja lapset haukkuvat toisiaan, se on päivän anti siellä, opetusta ei paljon ole. Ei ehdi kun nämä eritysiluokan oppilaat vievät kaiken ajan, luokat on rauhattomia, eritysoppilaat nukkuvat, häiriköivät, karkaavat, kiusaavat, haukkuvat, käyttäytyy rumasti kaikkiakohtaan, heittelee koulutarvikkeita pihalla, myhästelee, uhkailee... kysymys kuuluu, miten normaali lapsi voi olla tuollasessa luokassa? Miten vanhemmat uskltavat lapsensa kouluun laittaa? Miten opet jaksavat? Koulunkäynninohjaajat?
Sitten syytetään lapsia kun he eivät opi, ja syy on oppimistuloksista aivan muualla kuin lapsissa.
Lapset tulevatkouluun juuri siksi, ei heidän oleteta oppivan itse ja yksinään ja erityisluokan lasten seassa.
Opet pelkää, lapset pelkää, avustajat pelkää...päivä menee siinä että saa erkkarilaiset rauhottumaan ja sitten päästäänkin jo kotiin... opet jää kouluun siivoamaan ja rauhoittumaan.
Tämä ei ole koulua, tämä on laitos jossa lapset ovat 5-6 tunita ja sitten menevät kotiin. Säilytyslaitos.01 - Anonyymi
Mikä ettei ?
Pitäähän työpaikoillakin maksaa laiskoille sama palkka kuin ahkerille.
Saadaan työn tuottavuus romutetuksi.01 - Anonyymi
Inkluusiohan näytti olevan opetusministeri Li Anderssonin henk koht suosiossa ideologisista syistä + säästää rahaa
01 - Anonyymi
Narsismi paistoi väsyneestä opettajasta kuuhun asti. Ehkä keskittyminen mennyt vääriin asioihin.
00 - Anonyymi
Älypuhelimet lapsilla on nuorisolääkärin mielestä suuri syy oppilaiden lisääntyneeseen pahoinvointiin, koulujen oppimistulosten laskuun ja erilaisten tukitoimien tarpeeseen.
Tupakointi on kielletty, sokerin syöntiä ollaan rajoittamassa,
vegaaniruokaa yritetään saada pakolliseksi ja kaikin puolin terveyttä edistää paitsi lasten psyykkistä terveyttä, koulumenestystä ja unen laatua.
Demlalaiset perustuslakiasiantuntijat pitävät älypuhelinten kieltämistä oppitunneilla oppilaan ihmisoikeusloukkauksena.00